Met de trein naar Venetië

Tips rondom het Gardameer. Reclame in dit forum is niet toegestaan!

Berichtdoor Loesje » za 7. jun 2003, 10:34

Wij gaan eind juni naar het Gardameer met vier vrienden en zouden graag een uitstap maken naar Venetië, het liefst met de trein maar is dit wel mogelijk? Zoja, hoe lang duurt de rit en hoeveel zou dit ongeveer kosten? Weet iemand hier meer over? Thanx.
Loesje

Berichtdoor Admin » do 3. jul 2003, 11:42

Hallo Kim,

Geef maar "Peschiera del Garda" en "Venezia" aan, dan lukt het wel...
P.S. met "Venice" lukt het ook
Admin

Berichtdoor snoep » do 3. jul 2003, 21:38

Ahum, zijn de treinen er redelijk veilig..of is het behelpen ??
snoep

Berichtdoor veroworx » do 3. jul 2003, 21:42

Ik heb me nooit onveilig gevoeld in de treinen in Italië.
Wat bedoel je met veilig? Of de treinen technisch in orde zijn, of of je er snel beroofd wordt?
Ik denk dat je in Nederland in de Randstad sneller beroofd wordt.
Tenzij je over Napels rijdt :-)
veroworx

Berichtdoor cora » zo 2. mei 2004, 22:11

Met de trein is natuurlijk wel relaxed maar als je met meerdere personen gaat is de auto denk ik toch goedkoper. je betaald voor de parkeergarage "troncadero" in venetie 18 euro ongeacht hoe lang de auto er op zo'n dag staat. vandaar loop je binnen 2 minuten naar de boot die je op san marco afzet. die boot moet je trouwens ook hebben als je met de trein gaat. Lel wel op, venetie is prachtig en zeker de moeite waard, maar het is geen garda meer waar alles nogal gemoedelijk is. in venetie moet je echt opletten om niet gerold te worden. Niettemin zeker een mooi uitstapje vanaf het meer waarvan je geen spijt zult krijgen
cora

Berichtdoor Anoniem » ma 3. mei 2004, 11:01

Een fijne tip is de volgende : Neem met de wagen de autosnelweg naar Mestre. Dit is amper een uurtje rijden vanaf het Gardameer. Neem de uitrit Mestre en volg de pijlen "stazione". Je parkeert je wagen op één van de bewaakte parkings in de dichte buurt van het station. Voor amper 5 euro per persoon kan je heen en terug van Mestre naar Venetie en er is een trein om de 10 minuten. Zo win je tijd en geld en het gaat reuzevlot, ikzelf heb het vorig jaar geprobeerd.
Anoniem

Berichtdoor dennis10 » wo 2. jun 2004, 20:47

Wie o wie kan evert en dennis helpen wij gaan al jaren naar het gardameer camping larocca in garda/bardelino wij doen dit elk jaar met de auto. wegens een korte vakantie hebben wij een retour met het vliegtuig geboekt en landen wij op 16-07-2004 21.00 uur op vliegveld Malpenza in Milaan en vliegen wij op 24-07-2004 20.45 uur weer terug, wij willen met de trein vanaf Malpenza naar het gardameer het liefst zo dicht mogelijk en zonder steeds weer te moeten overstappen (als het echt moet is het niet erg) tot bij onze camping, wie weet wat de dichtbijzijnde station is en wat dit kost en/of wij dit van uit NL dit kunnen regelen of dat wij dit 24 uur perdag dit kunnen regelen op vliegveld Malpenza. Wie o wie kan mij berichten, gaarne zo snel mogelijk. Al vast onze dank. Evert en Dennis
dennis10

Berichtdoor veroworx » vr 4. jun 2004, 13:08

Hallo Dennis,

Dat wordt denk ik een groot probleem. Malpensa ligt heel ver van het Gardameer (ongeveer 250 km). Je moet in elk geval met de bus vanaf het vliegveld naar het Centraal Station. Die bus (http://www.malpensashuttle.it/milano.htm) gaat om elk heel en half uur vanaf Terminal 1. (Voor jou dus 21.00, 21.30, 22.00 of 22.30). 10 minuten later is hij bij Terminal 2 (dus om 21.10, 21.40, 22.10 enz.).
De eerstvolgende (en ook de laatste trein!) gaat echter pas om 00:15. Je bent dan om 01:58 in Peschiera. Vandaar moet je dan een taxi nemen, want bussen gaan er niet meer om die tijd.
veroworx

Berichtdoor Anoniem » do 24. jun 2004, 13:22

Hoe bereik je de parking Troncadero bij Venetie?
Anoniem

Berichtdoor Margreet » zo 11. jul 2004, 15:43

Was op zoek naar de treintijden in Italië! Bedankt voor het adres! Ga niet naar het Gardameer, maar zit daar zo'n 70 km boven!
Margreet

Volgende

Keer terug naar Tips